2018. május 31.
– az EXIM ügyféligényeinek maximális kiszolgálásához elengedhetetlen a digitalizáció –
„Az EXIM folyamatosan növekvő számú KKV ügyfélkörének maximális kiszolgálásához elengedhetetlen a digitalizáció” – emelte ki beszédében Szőcs Gábor, az EXIM vezérigazgatói kabinetjének igazgatója a „Növekedés és digitalizáció” címmel csütörtökön megtartott budapesti gazdasági konferencián. Az igazgató elmondta: „Az EXIM folyamatos termékfejlesztést végez annak érdekében, hogy ügyfelei igényeihez alkalmazkodjon és maximálisan ki tudja őket szolgálni. Ehhez a piac folyamatos monitorozására, a fejlődési lehetőségek biztosítására, valamint a digitális folyamatok alkalmazására van szükség.”
A csütörtöki rendezvényen Szőcs Gábor, az EXIM vezérigazgatói kabinetjének igazgatója előadásában beszélt az EXIM és az állam kapcsolatáról, a társaság stratégiájáról, amelyben kiemelt szerepet kap a termékfejlesztés és az ehhez szükséges digitalizációs folyamatok koordinálása.
Az igazgató elmondta, hogy a 2017. december 31-i adatok alapján az EXIM ügyfeleinek száma 1456, melyből 1212 a KKV szektorhoz tartozik. Az idei első negyedév eredményeinél hangsúlyozta, hogy a társaság életében ez volt az első olyan időszak, amikor a KKV ügyfélkör számára folyósított hitelállomány aránya meghaladta a nagyvállalatok részére kihelyezett értéket. Az első negyedéves adatok alapján a folyósítási adatok megoszlásának értéke a KKV szektor tekintetében 57,02 százalék, míg a nagyvállalati szektornál 42,98 százalék.
Az igazgató reflektált a konferencián elhangzott munkaerőhiány kérdésére is. Elmondta, hogy az EXIM által szervezett vidéki helyszíneken megrendezett üzleti reggeliken visszatérő téma a szakképzett munkaerő hiánya, melyre megoldást jelenthet a robotizáció és a digitalizációs folyamatok alkalmazása. Hozzátette: „Az EXIM küldetése továbbá is az, hogy támogassa a magyar vállalkozások megjelenését az exportpiacokon, valamint, növelje nemzetközi versenyképességüket.”