A kihívásos elven működő kampány keretében 7 395 kilométert tett meg közösen az EXIM csapata. A két hónapos program végén pedig a kollégák által megtett minden kilométer után 1000 forintot adományoztak a Heim Pál Gyermekkórháznak. Mindeközben sok száz fotó, lelkesítő személyes üzenet és több órányi zene cserélt gazdát; otthonról. A célhoz érve is folytatódik a kampány: először a Raiffeisen Bank csapata viszi tovább a EXIM-kihívást és indítja el jótékony célú, csapatépítő kampányát.
„Nagyon nehéz volt a tavalyi év, jó lenne, ha végre meg tudnánk tartani egy csapatépítő kiruccanást! Gyakorlatilag egy éve nem láttam a kollégáimat, bár annyit híztam, hogy ha végre visszamegyünk az irodába, lehet, hogy meg sem fognak ismerni.” - Tavaly tavasz óta a legtöbb cég életében egyre fokozódó nehézséget jelentett (és jelent még most is), hogy hogyan lehet az otthoni munkavégzésre kényszerült, elfáradt dolgozók és a szélsőségesen megváltozott körülmények között megőrizni a csapatszellemet, a közvetlen kapcsolatok értékének erejét, illetve valamilyen módon pótolni a személyes, munkától független találkozások, beszélgetések és általánosságban a viszontlátás élményét. Új értelmet nyert és új feladatokkal szembesült a belső CSR, miközben a pandémia okozta egészségügyi és társadalmi helyzet a cégek külső CSR tevékenységének felelősségét is még tovább fokozta. Mindezek a kérdések a pandémia előtt is visszatérő kihívást jelentettek a munkáltatók, HR- és kommunikációs vezetők számára, a hirtelen megváltozott élethelyzet pedig e tekintetben is az újratervezésre kényszerítette őket. De hogyan? A kihívásra egy kihívással válaszolt az EXIM, a magyar bankszektor exporthitel-ügynöksége; így kelt életre a #EXIM1000 játék, majd abból az EXIM-kihívás.
„Számos, 1000-es mérföldkövet hozott össze a csapat 2020-ban az üzleti eredményeink tekintetében. Kollégáink rendkívüli teljesítményt nyújtottak mind emberileg, mind szakmailag és nagyon bíztunk abban, hogy a tavaly elmaradt céges rendezvények, csapatépítők után idén év elején lesz lehetőségünk közösen ünnepelni és tartani egy „1000-es bulit”, de a járványhelyzet ezt sajnos továbbra sem tette lehetővé, így elkezdtünk ötletelni, milyen alternatív megoldásaink lehetnek. Egyre inkább érezhető volt a fáradtság, a lazítás és a találkozás hiánya is, ezért a tavalyi év szakmai sikerei mellett az is prioritás volt, hogy erre megoldást találjunk. Az elmúlt évben a cég és a kollégák közti kommunikáció – ahogy vélhetően minden más vállalat esetében – a szakmai feladatokról és a biztonságuk, egészségük megóvásáról szólt. Mindemellett azt is nagyon fontosnak tartjuk, hogy cégként olyan, külső CSR tevékenység mellett köteleződjünk el, amelyre minden kollégánk szívügyeként tud gondolni és így szívesen involválódnak – a tettek mezején is –, személyesen. Ebből a hármasból született az az ötlet, hogy a csapat- és a versenyszellemet, valamint segíteni akarást párhuzamosan fűtsük fel, versenyezzünk egymással és önmagukkal, az összteljesítményünk eredményét viszont egy nagy csapatként tudjuk magunkénak, ezúttal egy más jellegű jó cél érdekében” - mesélte a játék kezdeteiről Szőke Orsolya, az EXIM vezérigazgatói kabinet-, PR és kommunikációs vezetője.
A játék szlogenje a következő lett: „Csináljuk meg újra, együtt, egy jó cél érdekében!” Januártól kezdődően arra utaló jeleket, játékos feladványokat kaptak a kollégák e-mailben és az intraneten keresztül, hogy valami nagy dolog van készülőben. Mindenki kapott egy #EXIM1000 feliratú sportpólót, majd február 3-án, egy online all staff meeting alkalmával lehullott a lepel és elindították a – kihívásos alapon működő – játékot, amelynek lényege: mozogjunk, sportoljunk egymástól távol, de mégis közösen; és gyűjtsünk össze együtt 1000 kilométert, csináljuk meg újra az 1000-et, mert minden kilométerünk 1000 forintot ér a Heim Pál Gyermekkórháznak.
A játék fontos pontja volt, hogy egyéni teljesítménnyel lehetett résztvenni, hozzájárulni a csapat összteljesítményéhez, és aki teljesítette a saját kihívását, hivatalosan át kellett adnia a képzeletbeli stafétabotot, ki kellett hívnia 3 másik kollégát a teljesítésre: sétáljanak, túrázzanak, fussanak, kerékpározzanak választásuk szerint, de minimum 3 km-t, csináljanak egy szelfit és egy sport app fotót, töltsék fel ezeket a játékra létrehozott exim1000.hu oldalra, és megtett kilométereiket az EXIM a Heim Pál Gyermekkórháznak szánt adományra váltja. Létrehoztak #EXIM1000 címmel egy Spotify playlistet is, hiszen a zene is összehozza az embereket, még ha a jelenlegi helyzetben csak virtuálisan is. A két hónapig tartó játék során pedig heti nyereményeket, heti 2-3 alkalommal a megszokottól eltérő, laza hangvételű kommunikációkat kaptak a kollégák e-mailben.
„Az EXIM-csapat aktivitását, lelkesedését, versenyszellemét, összefogását, segíteni akarását mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a hagyományos csapatépítő vagy sportnapok létszámát is meghaladóan, 80%-os volt a részvételi arány és átlagosan fejenként több mint 28 km-t teljesítettek a „játékosok”. A teljesség igénye nélkül: közel 700 fotót láttunk egymásról, több mint 16 órányi zenét osztottunk meg egymással, sok száz – a munkától független – bíztató, elismerő e-mail cserélt gazdát, számos kollégáról derült ki korábban rejtegetett kreativitása, humora, kimagasló sportteljesítménye. Az EXIM csapata egy emberként fogott és dolgozott össze. Az eredetileg kitűzött 1000-es céllal szemben 7 395 km-t futottunk, túráztunk, bicikliztünk, eveztünk; ezzel több mint hétszeresen túlteljesítve az eredeti célkitűzést: összesen 7 395 000 Ft adomány gyűlt össze a Heim Pál Gyermekkórház részére. Újra megmutattuk, hogy otthonról is egy csapat vagyunk, és közösen bármilyen kihívásból eredményt kovácsolunk” – összegezte a kampány minden várakozást felülmúló sikereit a kommunikációs vezető.
Az EXIM adományának átadására május 20-án, egy szűkkörű eseményen került sor a Heim Pál Gyermekkórházban.
A játék azonban EXIM-kihívás néven folytatódik egy másik, kiemelt bankpiaci szereplő csatlakozásával: a stafétabotot átvette az EXIM egyik legfontosabb partnere, a tavaly az Év Bankja 2019 EXIM-díjjal is elismert Raiffeisen Bank Zrt., akik továbbviszik a kihívást és kollégáikkal szintén a Heim Pál Gyermekkórházért fognak egyénileg, mégis egy nagy csapatként sportolni a következő hónapokban.
„Bízunk benne, hogy a Raiffeisennél is nagy siker lesz a program, amelynek megvalósításához az egyre javuló időjárás és a kollégák lelkesedése is jó keretet ad. Örömmel és nagy elkötelezettséggel csatlakoztunk a kezdményezéshez, reméljük, hogy a későbbiekben egy újabb bank folytatja tovább a programot.” – mondta Yalcinkaya Veronika, a Raiffeisen Bank marketing-igazgatója.
(A képen, balról jobbra: Jákli Gergely, elnök-vezérigazgató – EXIM; Szőke Orsolya, vezérigazgató kabinet-, PR és kommunikációs vezető – EXIM; Dr. Szamosújvári Judit, neurológus - Heim Pál Gyermekkórház; Dr. Bognár Zsolt, SBO osztályvezető főorvos - Heim Pál Gyermekkórház; Dr. Nagy Anikó főigazgató főorvos - Heim Pál Gyermekkórház)
(A képen: Az EXIM kollégáinak az egyéni kihívások alkalmával készült szelfi fotói.)
Cégjegyzékszáma:
01-10-042594, bejegyezve a Fővárosi Törvényszék, mint Cégbíróság által
Adószám:
10949638-2-44
Bankszámlaszám:
14800016-06000008-11111128
S.W.I.F.T. kód: HEXI HU HB
Cégjegyzékszáma:
01-10-042595, bejegyezve a Fővárosi Törvényszék, mint Cégbíróság által
Adószám:
10949621-2-44
Bankszámlaszám:
10918001-00000001-04530003
Bank account number:
14800016-06000008-11111128
S.W.I.F.T. kód: HEXI HU HB
Bank account number:
10918001-00000001-04530003
Номер банковского счёта:
14800016-06000008-11111128
S.W.I.F.T. kód: HEXI HU HB
ИНН: 10949638-2-44
Номер банковского счёта:
10918001-00000001-04530003
ИНН: 10949621-2-44
Hiteligénylő vállalkozás mérete és a hitel devizaneme | Ügyfélkamat | |||
1. év | 2-3. év | 4-6. év | ||
KKV | EUR | 0,10% | 0,19% | 0,69% |
HUF forgóeszköz 720 M alatt | 0,10% | 0,10% | ||
HUF | 0,55% | 0,80% | 1,30% | |
USD* | 2,25% | 2,50% | 3,00% | |
NV | EUR | 0,19% | 0,69% | 1,69% |
HUF | 0,80% | 1,30% | 2,30% | |
USD* | 2,50% | 3,00% | 4,00% | |
* 2020. január 1-re jegyzett 12 havi USD LIBOR |