Heti sajtómegjelenések 8. hét
Az alábbiakban olvashatók az EXIM Magyarország elmúlt heti legfrissebb sajtómegjelenéseinek összefoglalói.
Portfolio: Nagyot ment a magyar lízingpiac, csodát műveltek az autóknál a lízingcégek
,,A körülményekhez képest nagyot alakított tavaly a magyar lízingpiac, hiszen miközben a hitelpiac visszaesett, a lízingfinanszírozásban mérsékelt növekedést hozott a tavalyi év a Magyar Lízingszövetség tagjainál. A gépjármű-kereskedői árengedményeket a lízingcégek kamatkedvezménnyel egészítették ki, így a szélesebb piaci trenddel szembe menve az autószegmens 22%-kal tudott növekedni az előző évhez képest. A lízingpiac egésze 5,5%-kal nőtt, és megtört a szerződéses darabszám csökkenő trendje is. A kamatok csökkenése ellenére a piac kilátásai ma bizonytalanok. […] A lízingpiac 20%-a volt támogatott konstrukció: 180,6 milliárd forintnyi finanszírozás valósult meg így 10 531 darab szerződés keretében. A Széchenyi Kártya Program a legtöbb eszközkategóriában nagy sikernek örvend (2024. második félévi keretrendszere még kérdéses), az EXIM-termékek pedig leginkább a haszonjárműveknél és a gépeknél voltak jellemzőek (a Baross-hitelprogram lízingkerete pillanatok alatt elfogyott). A nagycsaládosok azóta kifutott autótámogatási programjában összesen közel 16 ezer szerződés született.”
Portfolio: Lépéskényszerben a hazai lízingszektor: a digitalizáció lehet a megoldás
,,Két évvel ezelőtt egyesült a hazai piac négy meghatározó lízingcége, amelyek azóta Euroleasing néven folytatják közösen a működésüket. A tavalyi évben a vállalat abszolút piacvezető pozíciót ért el az alig-alig növekvő lízingpiacon. 2023 összességében nem volt könnyű éve a szektornak, hiszen a meghatározó szegmensek, így a személygépjárművek, az egyéb termelőeszközök és a mezőgazdasági gépek forgalma is visszaesett. Lényeges ugyanakkor, hogy a kamatszintek folyamatosan csökkennek, amely jó alapot adhat az idei növekedésnek. Szintén előre hajtja a piacot, hogy a hazai lízingszereplők lépéskényszerbe kerültek, egyrészt, mert a digitális megoldásokban a környező országok némelyike előrébb tart, mint Magyarország, emellett a nagy nemzetközi cégek is az ajtón kopogtatnak. Az Euroleasing ezért olyan digitális megoldásokkal készül, amelyekkel alkalmazkodik a változó ügyféligényekhez, ugyanakkor alakítja is azokat – néhány éven belül már akár futár is házhoz szállíthatja az online megrendelt autót. A Portfolio Vály Judit vezérigazgatót kérdezte a szektor tavalyi eredményeiről, az autópiac változásairól, és a vállalat digitális fejlesztéseiről. […] A külpiacokon is érdekelt cégek fejlesztéseit nagyban tudták támogatni az EXIM ösztönzőprogramjai, amelyek azonban az első félévben elfogytak, és „csak” a KAVOSZ Széchenyi Kártya Programja maradt velünk, amely a KKV-k számára továbbra is óriási segítséget jelent.”